Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

Konvertering, konvertering, konvertering

Månedens fokus i juli:
Manglende kontaktoplysninger og/ eller CVR-nummer gør, at 5 ud af 6 kunder fravælger at handle i en webshop. Helt basalt skulle man mene, men det er som så ofte før detaljen, der gør forskellen.

*Download analysen nederst på siden* 

Kort om analysen:
Manglende kontaktoplysninger, dårligt sprog og dårlige anmeldelser kan ses på konverteringen i din webshop

85% af de adspurgte i denne måneds e-handelsanalyser angiver "manglende kontaktoplysninger" som årsag til, at de fravælger en given netbutik. Lille ting, der er nemt at rette skulle man mene.

De næste to årsager til, at kunderne fravælge en given netbutik, er hhv. dårligt dansk sprog og dårlig omtale i forbrugeranmeldelser. To områder, hvor det er muligt at få en ven eller ansat til at læse teksterne igennem inden launch af tekster, og hvor sidstnævnte forudsætter fokus på kundeservice før, under og efter salget, for hvem er interesseret i at behandle kunderne dårligt?

I denne analyser har vi også spurgt forbrugerne, hvorfor de forlader en kurv under købet, samt hvilke parametre der skaber tryghed, og hvad forbrugerne typisk gør, hvis de oplever usikkerhed inden et køb.

Få tips til at styrke din netbutiks troværdighed i FDIHs guide

I juli månedsanalyse bliver du klogere på:

  • Årsager til forladt kurv
  • Fravalg af netbutikker
  • Tryghed og præferencer
  • Betalingsform- og kort
  • NPS efter varekategori
  • ... samt meget mere

 

Ikke medlem af FDIH? Klik her, hvis du ønsker at læse analysen 

FDIH medlem? Log ind herunder og download PREMIUM analysen gratis.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik