Trends og tendenser i dansk e-handel
Digital Handel E-handelsanalyser

Sociale medier og blogs betydning ved køb

Månedens fokus i maj:
Hvor stor betydning har sociale medier og blogs i beslutningsfasen inden købet? Og hvem i din målgruppe er særlig aktive og påvirkelige? Download maj måneds e-handelsanalyse og få svarene på dette og meget mere.

Download analysen nederst på siden 

Tjener du penge ved at være på sociale medier og blogs?

I Danmark er Facebook det mest brugte sociale medie efterfulgt af Instagram. Blogs kommer ind på en flot tredje plads. Der er dog stor forskel på måden kvinder og mænd benytter hhv. sociale medier og blogs på. Rigtig mange benytter bl.a. sociale medier til bevidst eller ubevidst at få inspiration. Denne inspiration fører meget ofte til, at købet også foretages online - og det køb kunne jo ligeså godt gøres i din webshop. Derfor kan denne være analyse være rigtig interessant for dig, hvis du allerede er på sociale medier og/ eller blogs, eller hvis du overvejer en eller flere af disse muligheder.

Du får bl.a. svar på flg. i maj analysen:

  • Betydning af inspirationskilder når der handles
  • Antal sociale medier og blogs der gennemsnitlig følges
  • Hvilke digitale medier forbrugerne foretrækker
  • Hvilke varer der typisk købes på baggrund af inspiration fra sociale medier og blogs
  • ... og meget mere 

Ikke medlem af FDIH? Klik her, hvis du ønsker at læse analysen 

FDIH medlem? Log ind herunder og download PREMIUM analysen gratis.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik