Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

FDIH e-handelsanalyse

FDIH e-handelsanalyse er Danmarks største og ældste analyse om danskernes adfærd på nettet. Analysen er uvildig med formål at følge udviklingen i dansk e-handel ved at belyse danskernes digitale købsadfærd.

Få konkret viden om danskernes online adfærd 

Hver måned samler vi data fra 1.200 respondenter og runder således 14.000 respondenter hvert år. Den solide mængde data er grundlaget for, at du som medlem får adgang til mere end 15 årlige analyser.

E-handelsanalyserne giver dig en unik, aktuel og detaljeret gennemgang af danskernes adfærd på nettet. Rapporterne gør dig klogere på alt fra omfanget af e-handlen til hvilke varer kunderne foretrækker, og hvordan de foretager deres købsbeslutninger. Du får også viden om, hvad forbrugerne køber med mobiltelefoner, hvordan de betaler, hvorfor de forlader kurven og meget, meget mere. Metoden vi benytter ifm. udgivelsen af e-handelsanalyserne, kan du læse mere om her: Metode ifm. FDIH e-handelsanalyse

FDIH udgiver fire rapporttyper:

1. Månedlige analyser 

2. Års- og halvårsrapporter - klik her

3. Tema rapporter - klik her

4. Branche rapporter - klik her

Analysens metode:

FDIH e-handelsanalyse udarbejdes af Wilke markedsanalyse for FDIH, der står bag analysen i samarbejde med Bambora og DAO365. Nedenfor beskrives den anvendte metode.

Til denne analyse anvendes et spørgeskema med ca. 30 spørgsmål. Data er indsamlet online gennem Wilkes onlinepanel, WilkeWisdom.

Der er gennemføres cirka 1.200 interviews (respondenter) pr. måned, som resulterer i 14.400 interviews pr. år. Disse interviews skaber et særdeles robust statistisk grundlag for undersøgelsens resultater. Den maksimale statistiske usikkerhed er således på +/- 0,8 procentpoint på totaler.

Den samlede indsamlingsperiode har været underopdelt op i 12 indsamlingsperioder, én pr måned. Dette er gjort for at tage højde for eventuelle sæsonafvigelser ikke ville påvirke data, og det er dermed muligt at kigge på hele perioden som helhed, ligesom der er mulighed for at opdele undersøgelsen på enkelte måneder.

Den store mængde interviews betyder også, at det er muligt at dykke dybere ned i de enkelte segmenters besvarelser og udviklingen i de 5 prædefinerede segmenter.

  • De unge (18-25 år)
  • Børnefamilier (voksne med hjemmeboende børn - 26 -50 år)
  • Singler og par (voksne uden hjemmeboende børn - 26-50 år)
  • De midaldrende (51 - 64 år)
  • Pensionister (65+)

Data er vejet, så dette er repræsentativt for Danmarks befolkning på køn, alder (6 aldersgrupper – 18-29 år, 30-39 år, 40-49 år, 50-59 år, 60-69 år og 70+ år) og 5 regioner.

Datasættet bliver endvidere vægtet på baggrund 1.000 telefoniske interviews, der typisk bliver gennemført i januar og maj i det indeværende år.

Træf de rigtige beslutninger

Sidder du og mangler tal til din ledelse, bestyrelse eller strategi, der beskriver det danske e-handelsmarked? Med solide datagrundlag fra FDIH e-handelsanalyse vil vi kunne hjælpe dig.

Med svar fra 14.400 forbrugere om deres adfærd på nettet og deres køb af varer og services fordelt på 13 varekategorier og 84 varegrupper, giver FDIH e-handelsanalyse valide data til at træffe de rigtige beslutninger.

Vi kan blandt andet hjælpe dig med at sætte tal på, hvor mange penge forbrugere køber for, hvilken webshop de købte hos og hvorfor. Vi kan endda levere data fordelt efter de mest gængse demografiske variabler. Alt sammen for at sikre, at I træffer de rigtige beslutninger

Pris er selvfølgelig afhængig af, hvor komplicerede data I ønsker.

Få et uforpligtende tilbud:

Ønsker du en snak om tal og data eller vil du blot have et uforpligtende tilbud på valide forbrugerdata?

Simon Bjerremann, Analysechef

E: sib@fdih.dk

T: 7225 5611

M: 2588 4411

 

Medlems-tilbud

15. nov 2018 Connect Media
Google Ad Tilbud
14. nov 2018 eMailPlatform ApS
Prøv os gratis i 14 dage

Nye medlemmer

16. nov 2018
Branche: Bureau
combine.dk
15. nov 2018
Branche: Rådgivning
www.verdane.com
14. nov 2018
Branche: Bureau
synchlaw.dk

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.