Brancherapport: Tøj, Sko og Smykker

Vil du vide, hvordan danskerne handler på nettet, når det gælder Tøj, Sko og Smykker? Få en guldgrube af tal og svar i FDIHs brancheanalyse, som du kan købe her.

Dansk e-handel kan prale af endnu en rekord, da der  i 2014 var en omsætning på 73,7 mia. kr. fordelt på 132 millioner handler, en vækst på 18 % fra 2013.

Tøj, Sko og Smykker er den oftest handlede varekategori med 18% af alle e-handelskøb, og den står for 16% omsætningen på nettet i 2014. Det er dog meget uheldigt, at danskernes køb i udlandet fortsætter med at stige og inden for Tøj, Sko og Smykker, kan kun 57% af danskerne med sikkerhed sige, at de købte i en dansk netbutik.

I denne brancheanalyse, som bygger på svar fra næsten 15.000 danske forbrugere i 2014, er vi dykket længere ned i tallene inden for Tøj, Sko og Smykker, for at få et nærmere indblik i hvorledes forbrugernes adfærd er, når det gælder køb af Tøj, Sko og Smykker.

Det får du svar på i analysen

  • Hvor meget køber danskerne for i danske og udenlandske netbutikker?
  • Hvordan handler danskerne i forskellige aldersgrupper, demografi og livssituationer?
  • Køber mænd oftere smykker online end kvinderne?
  • Er det kvinder eller mænds online tøjindkøb, der dykker, når familien får børn?
  • Er kvinders tøjkøb på nettet planlagt eller impulsdrevet?
  • Hvilken kundegruppe sætter fordelen ”når jeg har tid” højest ved e-handel?
  • Hvor ofte bliver er de mobile platforme benyttet til køb af Tøj, Sko og Smykker?

Download en gratis LIGHT rapport

Få en smagsprøve af rapporten helt gratis og uforpligtende ved at klikke på nedenstående link.

Sådan køber du PREMIUM rapporten

Ønsker du at få adgang til hele rapporten på 65 sider, kan den anskaffes til følgende fordelagtig pris:

  • Ikke-medlemspris: 3.995 kr. ex. moms
  • Medlemspris: 1.995 kr. ex. moms

Send en mail til kontakt@fdih.dk med følgende oplysninger:

  • Rapportens navn
  • Dit navn
  • Firma navn
  • CVR nummer
  • Adresse
  • E-mail

Vi sørger herefter for at sende dig en digital udgave af rapporten.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef