Online dagligvarehandel 2015

Danskerne bevæger sig i stigende grad væk fra køen i supermarkedet og ind på nettet for at købe dagligvarer. Potentialet er stort, men myterne skal aflives.

Tilfredsheden er høj hos kunderne, og en tredjedel af dem forventer at købe mere eller meget mere online i fremtiden. Samtidig regner hver fjerde af de kunder, som i dag kun handler i fysiske dagligvarebutikker, med at de fremover vil købe dagligvarer på nettet.

Da dagligvarer er den største varegruppe i danskernes forbrug, er der således et kæmpestort udviklingspotentiale. De bedste ambassadører for en fortsat positiv udvikling, der forløser det potentiale, er de tilfredse kunder. Deres gode oplevelser er med til at knuse de myter, der fortsat trives blandt dem, der endnu ikke har prøvet det.

Med denne analyse sætter FDIH fokus på dagligvarehandlen, både i form af løssalget og når varerne leveres i abonnement, fx som måltidskasser.

Det får du svar på i analysen:

- Markedstørrelse

- Forventninger til køb for hhv. løssalg og abonnement

- Motivation til online køb for hhv. løssalg og abonnement

- Kategorier indenfor dagligvarehandel danskerne køber online

- Årsag til ikke at købe online og barrierne

- Holdninger til online dagligvarehandel blandt dem der ikke har prøvet at købe dagligvare online

- Test af 10 konkrete hypoteser

Download PREMIUM rapporten 

Er du medlem af FDIH kan du downloade rapporten u/b her

Download en gratis light rapport

Få en smagsprøve af rapporten helt gratis og uforpligtende ved at klikke på nedenstående link.

Sådan køber du PREMIUM rapporten

Ønsker du at få adgang til hele rapporten på 46 sider, kan den anskaffes til følgende fordelagtig pris:

  • Ikke-medlemspris: 3.995 kr. ex. moms

Er du medlem kan analysen downloades gratis her.

 Send en mail til kontakt@fdih.dk med følgende oplysninger:

  • Rapportens navn
  • Dit navn
  • Firma navn
  • CVR nummer
  • Adresse
  • E-mail

Vi sørger herefter for at sende dig en digital udgave af rapporten.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef