Brancherapport: Tøj, Sko og Smykker
Vil du vide, hvordan danskerne handler på nettet, når det gælder Tøj, Sko og Smykker? Få en guldgrube af tal og svar i FDIHs brancheanalyse, som du kan købe her.

Tøj, Sko og Smykker 2015
Dansk e-handel kan prale af endnu en rekord, da der i 2014 var en omsætning på 73,7 mia. kr. fordelt på 132 millioner handler, en vækst på 18 % fra 2013.
Tøj, Sko og Smykker er den oftest handlede varekategori med 18% af alle e-handelskøb, og den står for 16% omsætningen på nettet i 2014. Det er dog meget uheldigt, at danskernes køb i udlandet fortsætter med at stige og inden for Tøj, Sko og Smykker, kan kun 57% af danskerne med sikkerhed sige, at de købte i en dansk netbutik.
I denne brancheanalyse, som bygger på svar fra næsten 15.000 danske forbrugere i 2014, er vi dykket længere ned i tallene inden for Tøj, Sko og Smykker, for at få et nærmere indblik i hvorledes forbrugernes adfærd er, når det gælder køb af Tøj, Sko og Smykker.
Det får du svar på i analysen
- Hvor meget køber danskerne for i danske og udenlandske netbutikker?
- Hvordan handler danskerne i forskellige aldersgrupper, demografi og livssituationer?
- Køber mænd oftere smykker online end kvinderne?
- Er det kvinder eller mænds online tøjindkøb, der dykker, når familien får børn?
- Er kvinders tøjkøb på nettet planlagt eller impulsdrevet?
- Hvilken kundegruppe sætter fordelen ”når jeg har tid” højest ved e-handel?
- Hvor ofte bliver er de mobile platforme benyttet til køb af Tøj, Sko og Smykker?
God fornøjelse!
Ikke Dansk Erhverv medlem?
Bliv medlem i dag og få adgang til PREMIUM Tøj, Sko og Smykker analysen 2015 eller download LIGHT analysen på 19 sider gratis her:
Dansk Erhverv medlem?
Login nedenfor og få adgang til Tøj, Sko og Smykker PREMIUM analysen 2015 på 65 sider.