Adfærdsanalyser, Forbrugeranalyser, Shoppingvaner
Andre analyser

Brancherapport: Tøj, Sko og Smykker

Vil du vide, hvordan danskerne handler på nettet, når det gælder Tøj, Sko og Smykker? Få en guldgrube af tal og svar i FDIHs brancheanalyse, som du kan købe her.

 

 

 

 

 

Tøj, Sko og Smykker 2015

Dansk e-handel kan prale af endnu en rekord, da der  i 2014 var en omsætning på 73,7 mia. kr. fordelt på 132 millioner handler, en vækst på 18 % fra 2013.

Tøj, Sko og Smykker er den oftest handlede varekategori med 18% af alle e-handelskøb, og den står for 16% omsætningen på nettet i 2014. Det er dog meget uheldigt, at danskernes køb i udlandet fortsætter med at stige og inden for Tøj, Sko og Smykker, kan kun 57% af danskerne med sikkerhed sige, at de købte i en dansk netbutik.

I denne brancheanalyse, som bygger på svar fra næsten 15.000 danske forbrugere i 2014, er vi dykket længere ned i tallene inden for Tøj, Sko og Smykker, for at få et nærmere indblik i hvorledes forbrugernes adfærd er, når det gælder køb af Tøj, Sko og Smykker.

Det får du svar på i analysen

  • Hvor meget køber danskerne for i danske og udenlandske netbutikker?
  • Hvordan handler danskerne i forskellige aldersgrupper, demografi og livssituationer?
  • Køber mænd oftere smykker online end kvinderne?
  • Er det kvinder eller mænds online tøjindkøb, der dykker, når familien får børn?
  • Er kvinders tøjkøb på nettet planlagt eller impulsdrevet?
  • Hvilken kundegruppe sætter fordelen ”når jeg har tid” højest ved e-handel?
  • Hvor ofte bliver er de mobile platforme benyttet til køb af Tøj, Sko og Smykker?

God fornøjelse!

Ikke Dansk Erhverv medlem?

Bliv medlem i dag og få adgang til PREMIUM Tøj, Sko og Smykker analysen 2015 eller download LIGHT analysen på 19 sider gratis her:

Dansk Erhverv medlem?

Login nedenfor og få adgang til Tøj, Sko og Smykker PREMIUM analysen 2015 på 65 sider.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik