Logistik analyser

Logistik er et meget centralt konkurrenceparameter for e-handlere. Forbrugerne forventer nemlig at få leveret deres køb billigt, til tiden og naturligvis uden skrammer.
Vi spørger hvert år vores medlemmer om deres holdning til logistik, hvilke udfordringer de oplever samt deres forventninger til fremtiden.

Logistik er et stærkt konkurrenceparameter for e-handlen

8 ud af 10 danske netbutikker forventer, at de om tre år sender dobbelt så mange pakker som i dag, og  godt 1 ud af 3 virksomheder vurderer, at de har et stort optimeringspotentiale i forhold til deres logistik. Kun 3 % mener, at alt kører, som det skal. 

Et af de vigtigste spørgsmål er, om man skal vælge at have lager og logistik in-house eller outsource det. 64 % vælger at have al logistik in-house, mens 18 % vælger at outsource det hele. Ni ud af ti virksomheder, der har alt in-house, er tilfredse, mens 8 ud ti af outsourcings-virksomhederne er tilfredse.  

Over halvdelen af netbutikkerne mener, at fri fragt er alfa og omega, og derfor tilbyder 52 % også både fri fragt og fri retur. Det er ligeledes interessant, at 39 % mener, at tilbud om fri fragt er bedre set med konverteringsbriller end at nedsætte prisen på varen.

Forbrugernes præferencer ift. logistik er belyst i FDIHs månedsanalyse i september 2016. Download og læs analysen

Læs flere artikler om logistik:

Danskerne er pragmatiske selvhentere

Nye initiativer på pakkemarkedet

Dyr fragt er netbutikkernes værste fjende

Login og download vores logistikanalyser

Siden er forbeholdt FDIH medlemmer

Hvis du er medlem af FDIH, kan du læse indholdet ved at logge ind herunder.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef