Konference

E-handel innovation 2016

Tid
15. mar 2016 kl. 09.00-16.00
Sted (Se adresse)
Central Værkstedet, Aarhus C
Pris
1.195,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
1.795,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

e-handel innovation 2016

Digital Disruption - er det ikke bare forretningsudvikling?

Disruption – afvikling eller udvikling af din virksomhed?

Disruption kan oversættes til brud eller forstyrrelse. Men det dækker i lige så høj grad over udvikling og innovation. Det kommer an på øjnene, der ser. Var det eksempelvis ødelæggende eller udviklende, da dampmaskinen gjorde sit indtog og forandrede måden, vi producerede på? Er Ryanair og Netflix disruptive og ødelæggende virksomheder, eller har de bare udviklet en ny og konkurrencedygtig forretningsmodel som led i en naturlig udvikling?

Du skal konstant udvikle din forretning, så den kan modstå konkurrencen fra nye deleøkonomi-virksomheder som Über og Airbnb, udenlandske e-handlere eller de store internationale markedspladser, som danske forbrugere i stigende grad benytter. Vi kan sætte os ned og tude over de hårde konkurrencevilkår, eller vi kan tage kampen op og blive bedre end de andre – innovation og udvikling er løsningen.

Disruptionsfænomenet buldrer ind over forbrugere og virksomheder og har afløst Omnichannel, Big Data og Costumer Experience som tidens buzzword. Men hvad dækker disruption over, og hvilken betydning har det for forbrugere og virksomheder? Fører det til afvikling eller udvikling? Brud eller innovation? Spørgsmålene er mange. Vi forsøger at give dig svar.

På e-handel innovation 2016 sætter vi derfor fokus på, hvordan du som e-handler bedst muligt forholder dig til innovation og disruption. Du får:

  • Gode eksemler på digitale og disruptive løsninger fra dygtige kolleger
  • Fagfolks bud på fremtiden for deleøkonomien og den digitale forretningsudvikling
  • Eksperters viden om innovationsprocesesser og Internet of Things.

Du får også mulighed for at diskutere, hvilken betydning disruption og ny teknologi skal have for din virksomhed.

Det, tror vi, er udviklende.

Du kommer, fordi du vil:

  • Blive klogere på disruption
  • Høre eksperters bud på disruptions betydning og udvikling
  • Sparre med fagfolk og kolleger
  • Have disruption ned på jorden og ind i din virksomhed
  • Vide, hvordan du kan disrupte din virksomhed, før andre gør det

Velkommen til e-handel innovation 2016

CEO and Co-Founder
Senior lab agent / Chief relevance officer, Innovation Lab
Digital Rådgiver
Service Platform
Netværksleder og projektchef
Innovationsnetværk Service Platform, Tænketanken DEA
CEO, forfatter og foredragsholder
Copenhagen Skunkworks
Stifter og CEO
Direktør, Cykelpartner.dk
CEO and founder
Shopall24 Group - shobr.com

Hovedsponsor

Sponsorer

Samarbejdspartner

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.00
Velkommen ved FDIH og Serviceplatform
09.15
What disruptive technologies means for businesses & consumers
David Rowan, Editor, UK edition of WIRED magazine
In every industry sector, digital connectivity is challenging existing business models and creating new competitors to successful incumbents. From artificial intelligence and robotics to mobile notifications and social commerce, these new technologies are rewriting the rules as they change consumer behavior.

Pixar knows how to sustain creative thinking even when projects appear to be failing - as anyone who read Ed Catmull's excellent Creativity, Inc. will already know. And Supercell, a company barely five years old, is making $5 million even on its quieter days, largely from a single compelling game designed for the digital consumer. In a networked economy, crazy things can happen - such as a free smartphone game, launched last year by Kim Kardashian's team, that managed to earn $43 million through in-game purchases in just five months. Who needs an MBA?

WIRED editor David Rowan explains how smart businesses are adapting to the new rules, and how to create a culture and mindset that uses innovation to keep a company relevant.
10.00
App tog Danmark med storm - nu gælder det udlandet
Christian Birch, CEO, e-Tilbudsavis
Med 1,6 mio. downloads er eTilbudsavis en af Danmarks mest populære apps. eTilbudsavis startede som en simpel idé i Danmark og er nu lanceret i udlandet som ShopGun. Hør Christian Birch fortælle om rejsen og hvordan ShopGun nu vil være, hvad Spotify er for musikken.
10.35
Pause
11.05
Strategiske tiltag baseret på Internet of Things
Anders Sahl Hansen, Senior lab agent/chief relavance officer, Innovation Lab
De digitale muligheder ændrer alle brancher og teknologi skaber eksponentielle udviklingsmuligheder i en hastigt forandrende verden uanset om du er stor, start up, privat eller offentlig. Det kræver en fokuseret strategi, en opgradering af organisationen og helt nye løsninger.

Anders Sahl fra Innovation Lab vil guide dig igennem en praksis-orienteret tour, med konkrete eksempler på produkter, udviklingsprocesser, forretningsmodeller og strategiske tiltag baseret på Internet of Things. Med Internet of Things menes der at alle fysiske produkter får ny betydning som enkeltstående opkoblede løsninger, men også i høj grad som et netværk af intelligente devices. Det medfører nye forretningsmodeller baseret på data, muligheder for tværindustrielle partnerskaber og et væld af nye problemløsninger.
11.40
Power to the People
Peter Michael Oxholm Ziegler, Co-founder og CMO, Autobutler
Hør historien og bliv motiveret til hvordan man som lille opstartsvirksomhed kan forandre én af verdens ældste og største brancher. Autobutler er historien om, hvordan en lille spiller udfordrer hele den etablerede branche, og på få år vender det hele på hovedet. Dette til frustration for mange, men primært som stor værdi for forbrugerne. Autobranchen er for mange et synonym med berøringsangst og manglende gennemsigtighed. En gennemsigtighed og uundgåelig transformation som den især står foran i den digitale tidsalder, hvor det er bilejeren, der sidder bag rattet.
12.15
Frokost
13.15
Track 1-2 starter
15.15
Internationalt gennembrud og innovation har været afgørende for virksomhedens succes
Jakob Høy Biegel, Medejer & CEO, SkatePro
Hør Jakob Høy fortælle SkatePros historie om hvordan et internationalt gennembrud har været afgørende for virksomhedens succes. Jakob vil ligeledes fortælle om hvordan de har håndteret de udfordringer der opstår ved at flytte traditionel varehandel over på de digitale kanaler og udover landets grænser.
Og få indblik i hvordan SkatePro ruster sig til stigende konkurrence på den fremtidige digitale markedsplads.
15.45
Deleøkonomi og digitalisering er Disruption gange to
Jesper Bove-Nielsen, Forfatter og forlagsdirektør
Det er slut med digital overfladebehandling - de digitale succeser digitaliserer i dybden
Hvad betyder adgangssamfundet for vores digitale løsninger og forretningsmodeller?
Hør hvad der kendetegner vinderne og taberne i en disruptiv markedsvirkelighed
16.30
Reception og network
Vin og snacks
13.15
Fra analog til digital virksomhed
Michael Lerche, adm. Direktør, Lomax
Michael Lerche fortæller om Lomax´s rejse fra en analog virksomhed med traditionel markedsføring til en moderne e-Biz med holistisk markedsføring, hvor der er sat strøm til alle processer. Lomax´ rejse har budt på en række udfordringer, som mange andre virksomheder står overfor netop nu, og Michael Lerche vil dele en række af de anvendte løsninger i Lomax, som har gjort det muligt at skabe en vækst i såvel omsætning som indtjening på over 15 % år efter år. Indlægget henvender sig primært til tilhørere, som ønsker at skabe en virksomhedskultur, hvor decentral innovation løser morgendagens udfordringer.
13.45
Do or die: de 5 vigtigste e-commerce-tiltag i 2016
Kasper Holst, CEO, IMPACT
Konkurrencen på nettet er benhård og skærpes kun yderligere i 2016. Så hvad kan du gøre, for at det lige præcis er din virksomhed, der vinder kampen om kunderne?

I dette oplæg sætter vi spot på de fem vigtigste tiltag, du skal hjem og arbejde med i 2016. Det er ’do or die.’ Ved hjælp af konkrete cases, bl.a. den danske designkomet HAY, vil du blive klogere på, hvordan du sikrer kunderne den excellente købsoplevelse, der er så vigtig i kampen om digital overlevelse i årene fremover.
14.15
Cykelpartner.dk har medvind på cykelstien
Michael Givskov, CEO, Cykelpartner.dk
Hør hvordan Cykelpartner.dk er gået fra at være en lokal og fysisk cykelhandler til at være en succesfuld e-handelsvirksomhed med over 30 ansatte og mere end 5.000 kvadratmeter lager. Cykelpartner adskiller sig ved at have kombineret deres IT- og marketingsafdeling, for at opnå den højeste effektivitet og få et naturligt flow imellem afdelingerne. Få indsigt i hvordan vinderen af Brugernes Favorit 2015 arbejder med e-handel, særligt når det kommer til kundeoplevelse, levering og kundeservice.
14.45
Pause og tilbage til main track

Priser

Early Bird
895,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
1.495,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)
Fuld Pris
1.195,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
1.795,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)

Vi ses i Aarhus 15. marts 2016

Central Værkstedet, Aarhus C

Værkmestergade 7-9
8000 Aarhus C